Ads by

 

Aby


There is no substitute for this drink to actually keep the disease free. But if you drink green tea at any time, then there is no idea that it is more beneficial? No, there is no such knowledge about this!
 
Do not worry, you're not alone. There are many people who are drinking this drink day after day without searching for the exact time of green tea. But there is no harm to this because of doing so.

But if you can drink it by following the right rules, then you get more benefits. So, in this article, an attempt has been made to focus on this issue. Any time of day drinking green tea is more beneficial?

No matter how many antioxidants and polyphenols are filled, there are small amounts of caffeine in green. That is why drinking more than 3 cups of this day can not be done in any way.


If you ask for the time, then a cup of 10-11am and a cup of green tea by 4-5 in the morning can be very beneficial. If you drink this drink early morning digestion improves. As a result, there is no danger of gas-related problems like this.

শরীরকে রোগ মুক্ত রাখতে বাস্তবিকই এই পানীয়টির কোনও বিকল্প নেই বললেই চলে। কিন্তু কোন সময় গ্রিন টি পান করলে বেশি উপকার পাওয়া যায়, সে বিষযে কোনও ধারণা আছে কি?

না মশাই, এ বিষয়ে তো তেমন কোনও জ্ঞান নেই! চিন্তা নেই, আপনি একা নন। এমন অনেকে আছেন যারা গ্রিন টি পানের সঠিক সময় সম্পর্কে খোঁজ না নিয়েই দিনের পর দিন এই পানীয় পান করে চলেছেন। তবে এমনটা করার কারণে যে কোনও ক্ষতি হচ্ছে, এমন নয়।


কিন্তু সঠিক নিয়ম মেনে যদি পান করা যায়, তাহলে আরও উপকার পাওয়া যায়। তাই তো এই প্রবন্ধে এই বিষয়টির উপর আলোকপাত করার চেষ্টা চালানো হল।

দিনের কোন সময় গ্রিন টি খেলে বেশি উপকার পাওয়া যায়? যতই অন্টিঅক্সিডেন্টে এবং পলিফেনল পরিপূর্ণ হক না কেন, অল্প পরিমাণে হলেও গ্রিন টিতে ক্যাফেইন থাকে। এই কারণে দিনে ৩ কাপের বেশি এই পানীয় খাওয়া কোনওভাবেই চলবে না।

আর যদি সময়ের কথা জিজ্ঞাসা করেন, তাহলে সকাল ১০-১১ টা নাগাদ এক কাপ এবং বিকাল ৪-৫ টা নাগাদ এক কাপ গ্রিন টি পান করলে দারুন উপকার পাওয়া যায়। সকাল সকাল এই পানীয়টি পান করলে হজম ক্ষমতার উন্নতি ঘটে। ফলে সারাদিন গ্যাস-অম্বলের মতো সমস্যা হওয়ার আশঙ্কা থাকে না।


Post a Comment Blogger

Assalamu Alaikum, those of you who are commenting on our site must post related to our post, then we will make it public, we will not accept any post in any chapter, we will cancel it.

 
Top